♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

: Hiway Elite Masih berJerebu

Assalamualaikum semua..

cerita2 bab jerebu nih...
rata riti , masih dok bercerita..
yang ada keluarga kat Johor tu, memang cukup2 risau pasal tahap jerebu di sana yang semakin meningkat..

apatah lagi  kita yang di sini nih...
yang selalu menggunakan hiway ni ...tak ke gundah gulana..
walaupon sedikit, masih lah jugak tercalit..

dari sudut tepi hiway Elite

walaupon sudah tiada api yang membakar..namun asap nya masih bersisa..
kiri kanan jalan pulak dipenuhi dengan warna2 putih jerebu...bau-bauan asapnya, huhhh!...takyah cerita lah...memang cukup melemaskan...in case dah tutup cermin kereta, dah pasang econ kuat2 pun masih dapat cium bau asap nya..

memandang kan anak2 kita ni masih kocik2 lae...
harap2 nya takde lah pulak terbawak balik apa2 penyakit kat deme..
moga2nya semua nya sihat2 walafiat walaupon cuaca tak berapa sihat...
InsyaAllah..

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)