♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

: 1st time PicNic di Bukit Kluang, TgaNu...

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl ♥

baru kutahu..macam ni rupanya Bukit Kluang..
pantai memang cantik dan luas tapi sayang...
seciput aje yang tempat yang boleh diguna untuk mandi manda..selebihnya dah berteluk..
  
view bukit Kluang sebelum kami mencecah pantai

konvoi 3 biji kereta jer..tapi riuh rendah nya mengalahkan pasau ikan...
lom sempat hampar tikar..si anak dah meluru ke pantai..
ate..macammane nak berpicnic!..
sorang mak..bawa 3 4 anak, dah kalau 3 orang mak..di tambah pulak yang takda mak pon dihangkut sama..takde ke haru biru jadiknya...
ohooiii...lah anak oiii

al maklum lah..
baru jumpa pantai...gitulah gayanya..
suara2 kami takyah cerita lah..masa tu,memang takde dengar suara orang lain dah...


haah..senyum...
ni lah salah sorang budak yang terlebih excited bila jumpa pantai.. asyik nak ke laut aje... 
ajak makan dulu pon tak mau..
asyik mandi..mandi..dan mandi lagi..
bila si apak mengadu penat dan letih..di suruhnya pulak si mama nemankan dia mandi.. adooiiyaa...

yang tak tahan tu..bila si apaknya mengajak berehat...

"Adik..jom naik..baba dah penat lah..baba takut ni!.. 
"takpa..takpa baba...jangan takut..Ale kan ada..meh sini meh..Ale pegang baba..meh! meh!..sambil tarik tangan apaknya ke pantai semula 

psst : cam pelik pulak kan! dah tengah tahun baru nak berpicnic..
ahh!..apa2 jer lah..layannnn
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)