♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Sifat Anak ke-2 ~

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl ♥
salam tuk semua...

sapa anak ke-2...meh kita baca sesama...kalau agak2 sama..senyum sajork!... kalau tak sama..jangan melenting yer...sebab kita pon anak ke-2 jugak...ada yang sama...ada yang tak!...relax jer!

kita cuma kongsi2 apa yang kita jumpa dari diarihati ni jer...
sharing is caring..


ANAK MANJA EMAK ♥ 
memang manja....sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. ^^

ANAK DEGIL 
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yg betul.  Dlm ramai-ramai adik beradik dia aje yg lebih...KETEGAQ... kemahuan 
dia kuat.kalau buat sesuatu sungguh-sungguh.kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, 
boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan.

TAK PANDAI PUJUK 
memang anak no 2 ni dia tak pandai pujuk makwe or pakwe dia. (kesiannn)

SETIA BERCINTA 
dia kalau bercinta, sangat setia.sanggup berkorban. :D

KATA HITAM / PUTIH 
Apa yg dikatakan semua dipegang. kalau hitam, hitam lah kalau putih, putih lah.degil tak boleh toleransi.

HATI 
Anak no 2 ni juga nampak aje keras...tp hati dia lembut.SATU lagi pe'el dia.dia tak boleh ditegur.

BERDIKARI 
Very independent....tp kalau terlebih independent pun payah....namun begitu mudah bergaul.....very take care.

ARAHAN 
Anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan....dia lebih suka buat hal sendiri... pendek kata tak boleh kerja ngan orang.

PEMAAF & CARING 
tidak dinafikan....dia pemaaf dan caring TAPI awas... jangan bagi dia marah... kalau diorang marah faham saje lah.

PAKAIAN 
mesti lah Nak up to date...semua nak kemas.

dah habis baca!...
so...apa kata anda!...sila jawab

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)