♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ MOod pOsa Abang Posa...Blog Pon poSa ~

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl ♥

pejam celik pejam celik dah 6 hari dah kita posa...kan!! selama itu jugak ler si dia ni ber posa jugaaaakkk!!
adesss... masa tak mengizinkan!!la

rini..sementara sempat nih..leh ler criter criti pasal anak bujang mak ler!!
start posa sampai rini..dia masih lagi berpuasa!! Alhamdulillah... takyah nak practise2 cam Wardina ajar dah!! terus jer berjaya...dari sahur sampai lah berbuka!!ikut waktu kita sahur tau..
vangga mak!!

mula mula start posa sungguh bersemangat si bujang berdua tu!.. bangun sahur ceria jer..harap2 dapat lah deme bertahan...setengah hari pon jadik lah ( doa mak )..pastu  kebetulan pulak pagi tu ada emergency sikit... anak buah meninggal waktu sahur!!terima call dah lambat...pagi terus siap siap balik!..

bagi kita..ok lah..tapi bagi bebudak ber2 tu...cabaran tau!!...dalam hati mak dah berkira kira!! tapi Alhamdulillah posa 1 hari berjalan lancar...bagi si Abang lah!.. bagi si adik pulak.. tengah hari dah mintak air! mentang2 lah orang ramai.. adik2 pulak ramai yang makan minum...mana tahan!...lembik lentok dibuat nya.. jalan pon senget senget...muka nya..apalagi! tentulah sememeh jer...hehe.. dapat je minum terus segar.... 

petang tu dah bertolak balik ke rumah semula...tak sempat berbuka!!...sampai tengah jalan..terus tapaukan kuih muih lauk pauk semua... yang kesian nya bila nengokkan si Abang...lesu jer...letih sangat... sampaikan nak tunggu berbuka pon nampak cam tak dan dan dah!!...nampak air...terus dipegang jer!...berjam jam dok pegang air tu...kesian sangat!!..

siap muka nak nangis tu nunggu! sambil mulut dok menanya..lama lagi ke...lambat lagi ker?? sekejap celik sekejap pejam...asyik2 dok ulang ayat yang sama... habis2 mengeluh.. haiiihhh haiiihhh...lambat nya! lambatnya! yang si adik nya dok lah mengunyah..adesss! dimarah pon buat dek aje!

memang kesian sangat!! nak suh dia buka sayang..satu hari suntuk puasa...tinggal berapa minit lagi nak berbuka... 

part yang paling bess bila,
azan dah bunyi...dah boleh buka!...tak kata apa dah...terus jer disedut air.. tak sempat nak suruh dia minum slow2...dah habis...ish ish...pas makan kentang secawan...kuih 2 3 bijik...lena terus...tido!... letih nya si Abang berpuasa...kesian sesangat....
sesampai di rumah...segar terus si abang...sambung makan nasi... ajaib sungguh.. 

bila ingat kan sekali...nak tergelak pon ada...macam macam pesen si bujang berdua nih..nanti mak criter lagi pesen deme ni pasni...

yang penting sekarang ni... si Abang dah pandai berpuasa... harap harap abang dapat puasa penuh dan si Adik pon leh belajar puasa macam abang.. InsyaAllah... 

Si Abang baru balik sekolah petang..masih berpuasa

notahati :. sebulan ni harus puasa penuh lagi! moral support tuk si abang
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)