♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ BuDu...MaKan Lah Budu SebeLum TerLambat ~

sources gugle


sebelom citer panjang panjang...nak cakap nih!!!!!
"aiii LIKE.....BUDU"...
lagi pon dah memang jadi makanan asasi ak dari jaman kecik kecik lagi...
kalau ak ajak balik kampung jer mesti asben ak akan tanya anak2 dulu...
::
Asben :: Syafiq..mama nak balik kampung...nak buat apa???
Syafiq :: nak makan BUDU la...baba...
Adik :: ha a lah...mama nak makan BUDU la tu!!...
Mama :: hahaa...ada ker??...Bistu...korang tak makan BUDU ker???
Syafiq dan adik :: hehehe...makan jugak....slow slow jer jawabnye


lawak ajer bebudak nih...bile makan budu jer mesti merah merah mulut deme....gatal...maklum lah darah dah campur ngan belacan....bukan piyor kelate dah...


kalau nak ceritakan zat BUDU ni memang banyak weii...
antaranye ialah ::... 


:: awet muda
:: dapat mencegah penyakit jantung dan kanser
:: pandai dan berIQ tinggi....


nak tau lebih lagi...klik link MyBerita ni...lagi saintifik bunyi nyer..
lagi famos amoooss bab BUDU ni...


sharing is caring
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)