♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ TerBoRong LaGi ~

dah nama pompuan...sebut je ade jualan...tak senang duduk dibuat nye...
konon konon nak mencuci mata jer...

mak selalu pesan..."jangan cuci mata...nanti kena cuci duit sekali"....
bile dengar tu...kami dik beradik gelak gelak jer...ader ke macam tu...
tapi bile diingat balik...
memang betul kata mak tu....

...cuci mata ke tak cuci mata ke...duit mesti gak nak melayang...
bajet la macam mana pon...tak jadi juga....
sikit sebanyak mesti.... terpedaya jugak akhir nye...

contoh nye ni ha.....

kes jenguk punya pasal la ni...terbeli  dah cekelat ngan biskut Cadbury ni....
untuk anak2 dan mulut tersayang jugak...
...

gile dibuat nye...kalau tak caya cer tengok nih...

akak2 yang gilakan Cadbury...ramai nye sampaikan tak tercapai oleh tangan ku yang kerdil ini....cekelat punya pasal...konon konon tadi terus dilupakan..hehe

seb bek la ada CikLyn yang menolong...dah macam tokey kedai dah pulak lagak nye...siap ambik sendiri dalam kotak....siap tolong mbik tuk orang yang nak beli....siap leh jawab berapa rege cekelat tu semua...memang bagus kan...pepe pon time kasih yer lyn...

cekelat murah murah....bersimpang... bersilang tangan semua nye

tak sampai 10 minit dah abis separuh dah dijual... 
sudah nye...itu jer yg tinggal... 


notahati :: seb bek la bawak 20 jer...kalau tak...habisssss laa
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)