♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ ..NaK appe??... ~

di suatu petang yang dingin....
si kecik mulakan acara...sambil pegang buku dan pen...menuju ke arah mak nye...oitt..dah macam pelayan restoran dah pulak...tersengih sengih tersengih sengih...so dalam kepala otak kami dah set la...mesti dia nak tanya macam kat kedai makan nih!!!!...


Si kecik  :: ma nak appe??
Mama :: nak air milo
si kecik :: ayyahhh..


aiiikkk...mak nye heran!!!....si kecik senyum....
sikecik menuju ke arah bapak nye pulak


si kecik :: baba nak appe????
baba :: baba nak nasik goreng...
si kecik :: ayyyaaahhhh...sambil senyum senyum...


lagiii....bapak nye bertambah heran!!!!
sikecik menuju ke arah abang cik nye pulak..


sikecik :: acik nak aper???
acik :: nak air milo Mia
sikecik :: huhhh...ayyyahhh.....sambil muncung kan mulut...pastu senyum sengih lagi
acik :: ehh.. apsal lak ayyahhh...betul la tu... 


terus si kecik berlalu...menghampiri si sulung...


sikecik :: pek pek...(panggil abg sulung nye)
abang :: haaa...appe
sikecik :: pek nak appe???....senyum lagi 


*abang nye termenung sekejap...


abang :: ermmmm...pek nak mama lah.. 
sikecik :: pi pih... pi tok tak amma... 


semua ternganga....laaa...dia tanya "anak sapa rupa nye"...terus kami semua tergelak....
patut la bile kite jawab :: nak nasik atau nak air...asyik  ""ayyyyaaahhh"" ( *SALAH* ) jer jawapan nye


haha haduuiiii laaa anak....""nak ape"" ngan ""anak sapa""...lain tu makna nye dik oiiii....
tak pasal pasal semua dapat ""ayyyahhh""... ""ayyyaaahh""....salah pahaman rupanye...
dah macam itik ngan ayam pon ada..
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)