♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ HuJan Oh HuJan ~

gugle picas

takut aku ...bile dah hujan ni...jalan mesti licin... dah le mata tak berapa nak clear...
ala ala RABUN lak tu...camne nak drive ni... 
jap gi terkedek kedek macam anak itik pulang petang la jawab nye haku jap lagi...
selalu merungut...

sapa tak takut wooo...kalau dulu aku suka main hujan...tapi sekarang ni aku TAKUTTT..
macam macam leh jadik bile dah ujan ni...nak nak hujan lebat siap ngan kilat milat tu lagi la buat haku seriau...tak senang duduk jadik nye...

ritu pernah sekali aku terbabas gara gara air bertakung tas jalan...masa kena tu hujan masih renyai renyai...puas la ku pulas pulas stereng masa tu...tak jalan jugak... last last terseret la dinding kereta ngan divider tengah tengah jalan... 
bayang kan lah...sampai terkoyak la rim tu dibuat nye....gedebak gedebuk macam nak luruh jer jantung haku masa tu...
nekan brek takyah citer laa...giler giler nye brek...
seb bek la brekpad keta tu baru tukar....kalau tak na'as la haku ari tu...
entah entah dah jadi arwah dah haku ritu...

tu sebab sekarang ni..kalau hujan..mesti jantung haku tak duduk diam...
takut kejadian dulu berulang...mintak maap nak cakap la...

bab hujan ni jangan buat main main....
memang aku fobia sampai sekarang...nak nak bile pakai keta cikasben tu...lama gak la aku tak bawak keta tu...sampai lah sekarang baru haku bawak nye datang opis...itu pon sebab si keta ku abis bateri...kalau idak maunye haku....

tapi memang aku akui... yang ::
Hujan itu Rahmat

walau pon ia mendatangkan banjir...air bertakung ker...
ia mengingatkan kite supaya tidak leka lam apa jua yang kita buat...
tambah tambah masa kite ngah drive...jangan lalai...

di samping tu banyak kegunaan nye bile dah hujan ni...
ia dapat menyuburkan kembali tanah untuk kita bercucuk tanam...
ia juga dapat membersihkan udara yang kotor 
serta dapat membekalkan sumber minuman kepada kita...

oleh itu...jangan merungut bile hujan...
cuma beringat ringat jer...
jangan leka dan lalai masa memandu dalam hujan...
Berhati hati di Jalan raya...ingat lah orang yang tersayang..hokey


notahati :: mintak mintak le petang ni hujan berenti...
leh balik rumah ngan senang hati...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)