♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ CuCoq JaGUnG PeBeRet Nih ~



  

wahhh... nampak cam bess kan....
petang petang canggini ni...elok gak kalau letak gambo ni kan... mane tau kot kot ader orng terkenan....hehehe...


hrmmm.... kalau buka pose petang ni ngan cucoq jagung....bess jugak nih...


dah lama dah tak buat... Si TeNGah tu pula asyik dok menanya jer...
""BiLer Mama nak buat kueh yang ada jagung kat dalam tu???... SyaMeyie nak makan la""...
""Mama...mama... ader beli jagung tak... buat la kueh yang ader jagung tu""...


kesian pulak bile dengar kan dia dok menanya tuh...soo... petang ni harus lah ku dapat kan Si jagung....kalau tak sempat wat buke pose pon takper... dapat bagi si dia tu makan pon dah cukup dah... sian sangat aihh...





tengok la nih...masih ingat lagi masa wat cucoq ni ari tu... mangkuk kueh dok depan nye jer...tak bergerak gerak dah... nak nak lak makan sambil tengok tv... licin di kerjakan nye...






makan ber2 ngan Si Abang nye... mata tengok tv...tangan merayap cari cucoq...



eh...lupa lak.... Si KeCik pon sama... hak ni tak leh kongsi...satu mangkuk mesti untuk dia jer...






sebab nye dia makan...dia letak... dia makan...dia letak balik...last last yang basah tu...dia kutip makan balik...hahaha


kusyuk sungguh Si Deme ber3 tu kalau dapat Si Cucoq jagung itewww......


aiyaaa...cukup la dulu... tengok cucoq ni.....perut berbunyi dah pulak...ayoyoooo... harus petang ini juga disegerakan... tak sabar dah nihh...haihh... perut perut...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)