♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ MoNDaY BluEsssss....MoOD ~



it's not meee.... but thisss boy...




Bila bangun pg tadi...


Mama : bang...ooo... bang....bangun mandi nak...
Si Sulung : hek hek hekk....
Mama :  bangun la bang... mandi .... pegi sekolah...
Si Sulung : hek hek hek.......
sambil menuju ke bilik air...




bila dah mandi...




Si Sulung : huhuhuhu....
Mama : laaaa...nape lak ni...nangis lak dia...
Si Sulung : huhuhuhu....
Mama : laaa...cakap la nape???...jangan ler nangis jer...
Si Sulung : huhuhuhu.... tak nak gi sekolah....
Mama :... haiisssyyy... naper lak tak nak pergi sekolah...hari ni kan HARI GuRu... nanti cekgu tunggu abg ...tak datang datang... camne!!! ...sian cekgu...
Si Sulung : huhuhuhu......
Mama : ...hishhhh... tak yah nangis la... malu la kat adik.....
Si Sulung : huwaaaaa ( lagi kuat nangis )........
Mama : hehhhh... nape lak abg nangis kuat kuat ni...
Si Sulung : huhuhuhu....ngaannttukk laaaa....esok tak nak la gi sekolah...huhuhuhu....


Mama : laaaa... itu jer..ok ok...sok takyah pegi sekolah... tapi ari ni abg gi sekolah yer!!!!.....dahhh...dah... jgn nangis2...siap2 pegi sekolah... mama pon ngantuk gak... tapi pegi gak kerja... soo abg kena la gi jugak ek....
Si Sulung : huhuhuhu....mama antar la...
Mama : ok...ti mama anta..




adoooiii yaaa.... macam macam peel dia...
Seb bek la si dia mau gak berenti nangis...sooo... sebab dah janji... terpaksa la si mama nyer anta kan si dia ke sekolah....


pastu siap pesan lagi...bila jumpa cekgu ....jgn lupa ucap...
""SeLaMaT HaRi GuRu""... kat cekgu.....ok..jawabnyer 




semoga Si sulung berjaya ari ni...
pe pe pon...layanzzz jer lah...

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)