♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ PeSTa BunGA ~

Assalam semua...


pagi ni... rajin kan diri sikit meng-uplod gambar gambar kat phone tu...almaklum ler...dah beli uSB port yang baru... 


aiii kosong kan semua peti2 photo yang ader kat lam phone tu.... kesian dia... dah terlalu berat untuk beraksi... bile ditouch....screen nyer...




*




tak mo buang masa banyak banyak lagi.... aiii uplod kan gambo """PeSTa BunGA d'ShaH ALam""" yang sempat kami singgah ari tu...sebelom bershopping sakan di ALaM SenTRaL sebelah nyer...




macam macam ader...




bunga orkid la....cantek jelita jer kan.... 



bunga2 kertas berwarna warni...tuk menghias laman...

bunga di ampaian pon ader...cantek gak kalau di gantung di anjung rumah...

anak2 pokok buah buahan...


anak2 pokok.... di bandar dan di desa semua nyer ader... 

anak2 pokok bunga...


ni lagi....

anak2 pokok yang dah besar pon ader di jual...



bukan setakat anak2...pokok2....dan bunga2... barang2 orang kampung pon ader...

labu sayong... bekas air dari tanah liat ada juga...

yang kat bawah ni aiii suker... tapi terpaksa dipendamkan hasrat nyer... rumah atas langit la katakan...huhuhu

pokok cili @ cabai @ lada ...pon ada gak...beli jer kat sini...dapat ngan pokok2 nyer sekali... 



pasu pasu... dari yang terkecik sampai lah ke yang terbesar...

tak cukup kedai kat atas tu... kedai yang ni pon ader lagi... cantek cantek belaka...



potpuri dan hiasan... 

yang ni pon sama...

bunga kaktus kecil...


besss kan kan kan.... semua nyer cantik2...kan...kan ...kan...


last sekali... mesti ler gambo tuan tanah bersama si kecik nyer.... hehehe...









....layanzzzz....
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)