♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ MaKaN KiTe...KitE MaKaN ~ SaKiT JaNtuNG ~



meh uplod nek dulu ek....





haaa... tu dia... santapan di raja aiii... tengah ari semalam...




fuhhhh... tengok sekali... tak padan kan... lauk nyer sampe 2 jenis... sayur baby kobis my peberet... bersama sama sambal belachen....kaooowww kaaooowww rasa nye.... bessss nyer






minom lak bersama nescafe panas... handmade... le...pe..liuoooor airr nye  (kata wahid lam citer Senario the Movie dulu).... besss besss...




kalau nak tau.... minoman panas ni bagus tuk kesihatan.... leh cair kan lemak yang kite dah makan tau...dan leh segar kan badan kite...




haaa... satu lagi info.... bagi yang suker minom ais...elok la di kurang kan sedikit @pon dihentikan terus....(termasuk aii la tuh..)




KenApE yer????..... 




cuba scrolll and baca kat bawah ni... info yang dikongsi kan bersama oleh kawan FB kiter...




*


*


*



"""Kesan Minum AIS""".
by Hisyamuddin Deraman on Wednesday, April 13, 2011 at 10:30pm




Baca dan terus sebarkan kepada teman dan kenalan anda.



Serangan Jantung dan Amalan Minum Air Panas ....



Artikel ini berguna untuk semua.



Bukan sahaja berkaitan dengan amalan meminum air panas selepas makan, tetapi berhubung SERANGAN JANTUNG!!!!.

Kita tidak akan kehilangan apa-apa... malah
akan mendapat faedah dari amalan ini.



Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca. Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan.

...Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia juga akan memperlahankan proses penghadaman kita.

Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran2 dalam badan kita.  


Lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul,.. kita menjadi semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT.


Jalan terbaik nya ...adalah dengan meminum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan.



:Nota penting tentang ""SERANGAN JANTUNG!!!"" 



*Anda patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri.

*Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada anda.

*Anda juga mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada
serangan pertama serangan jantung.

*Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur.



Dengan itu....Marilah kita berwaspada dan berhati-hati..

Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup...

Baca ini..... ia juga mungkin dapat menyelamatkan nyawa anda!!!!. 


**Jadilah teman yang setia dan teruskan menghantar artikel ini kepada teman-teman yang anda sayangi.....!!!!


Mungkin dengan penyebaran info ini...boleh menyelamatkan satu lagi nyawa.... 








"""SayaNgi LaH JanTuNg AnDa"""


renung renung kan...




  
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)