♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

2nd day Sekolah

5 Jan 2010
Hari ini...hari yang ceria sikit...
wake up pagi pagi lagi...nampak macam seronok...mama yang hantar
sampai sekolah...ok. cool je
tapi...
masuk je kelas dia start dah....buat muka sedih...
tengok kwn2 yang lain ader lagi yang menangis kot...
mama nyer apalagi...ingat dah boleh g keje la...
pusing je nak kluar...dia blari sekuat hati.. nangis lak tu...
x boleh jadik ni...tggu sekejap...xmau masuk kelas gak..
terpaksa lah mamanye blajo skali...sampai kul 10 replace ngan baba nyer lak.
itu pun puas kena pujuk...cakap baba datang tunggu dia...aku suruh
dia masuk kelas tunggu tepi tingkap tengok baba datang...
nasib gak tggu kat situ leh jumpa kawan sekolah ku dulu..
ada gak yang dok kat kem tu rupanya..borak 2 ler kenangkan masa lalu...
petang ku balik keje ada lagi citer yang lagi best...dari baba nyer..
rupa nya masa aku tinggalkan dia kat kelas dia xperasan kan baba nyer dah sampai.
lama gak baru dia perasan...pastu...nak tau ape jadik...
Syafiq terus blari sambil bawak kasut kt tngan...
nampak macam baru lepas kena kejar hantu...seronok tak terkira...pastu..
siap ngadu kata mama tinggalkan dia, mama xnak bwk dia naik keta (H) kegemaran dia lah...
siap boleh cakap "cikgu kata kalau nangis xyah blajo..pegi balik la"...
macam 2 lagi citer nyer...bagus betoi anakku kan..
Lepas dengar citer tu... kami terus gelakkan dia la...pandai buat criter...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)