♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

: Ulor besar gilezzzz weii

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl ♥


Alamak aiihhh!..gara-gara nak cari idea berblog...terus terkejut berukss mak sekejap bila tergoogle gambar nih..besau sungguh ulor nya...ngalahkan ular dalam citer anaconda weiih..

cam tak caya ek...rupa-rupanya memang ada ulaq sebesar ni kat dunia kita ni...nun kat Mesir sana

ni baru tengok gambar dah terkejut beruksss..kalau tengok real depan mata...ape serita agak-agaknya ek..."memang pengsan terus...idak pon terus kojol terus kot"...alangkah tengok yang kecik pon dah ketaq lutut..apalagi yang besar canni...sure-sure lah lari...opsss..lom sempat lari dah kena ngap kot...huhu

------------------------------------------
kalau tak puas baca cerita kat bawah..leh ler tengok sendiri kat SINUN
------------------------------------------

Seekor ular gergasi yang menakjubkan telah dijumpai di Laut Merah dimana telah mengorbankan seramai 320 orang pelancong dan 125 penyelam dari Mesir.

Ular ini telah berjaya dibunuh oleh sepasukan saintis profesional elit Mesir dan penyelam bertauliah.  

Nama-nama ahli sains yang mengambil bahagian dalam operasi menangkap ular gergasi tersebut ialah: Dr. Karim Mohammed, Dr. Mohammed Sharif, Dr.Mr.Sea,Pelajar Dr.Mahmoud dan Dr.Mazen Al-Rashidi

Manakala nama-nama penyelam yang mengambil bahagian dalam operasi menangkap ular gergasi tersebut diketuai oleh Ahmed, Abdullah Karim,Knight seorang nelayan, Wael Mohammed, Mohammed Haridi,Alvajuma seorang pakar lembing, Mahmoud Shafik,kumpulan Sharif.

 Bangkai ular tersebut telah dipindahkan ke dalam bilik simpanan haiwan antarabangsa di Sharm El Sheikh Mesir. 

wallahualam....
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)