♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

: Si Bintat...Retak menanti Belah..

Assalamualaikum semua...

No wordless today haa..
ni nak citer meh... tengah syok2 drive balik keje ritu..tetiba jer..."kellleeettaaap"...bunyi nya..
kan main kuat lagi sampaikan mata aku terbukak luas...
ah sudahh! kat mana lak bunyi nih...sambil tercari-cari...sambil mulut dok pok pek pok pek..apa lah lori ni..takde keta lain nak di bintatkan..dah selang baper bijik kereta pon tetap lah keta aku jugak yang dicari nya.

haiyaa...tak pasal-pasal dapat bintat ke3....


lagi besar lak tu dari yang ke2 dan per1...dah macam mak lipas kena hempap dah ak tengok.. seronok naw dia membintak kat depan mataku ni...
hrmm!..seb bek tintet dah tebal..kalau tak habis lah..mesti ada bunyi yang meyusul lepas tu...


ni bintat yang ke2..ak dapat masa lalu sebelah si lori..konon nak lari dari belakang lori lah...konon nya...tapi terkena jugak...sepatutnya.. keta yang ikut belakang dia yang kena...tapi tetap nak pilih keta aku jugak,.. tak patut..tak patut...kan.

masih ingat lagi masa first sekali aku kena...masa tu lalu memang betul2 belakang lori....tiba2 keletup..keletup..keletaaaappp! bunyinya..
hak yang bunyi keletap tu lah tinggalkan kesan si bintat per1 ni..


seb bek sikit...tapi sikit sikit pon bisa buat darahku berderau masa tu...takut-takut crack terus...naya aku..dah la masa tu otw pegi keje...seb bek lah sepanjang jalan tu tak jadi apa.. balik keje petang tu terus mintak sipakwe  buat dublelayer tintet...senang hati..

Memang bahaya wei bila dok belakang lori..tambah2 keta kecik... apa2 pon boleh jadi...
so start dari hari tu selalu lah aku elakkan dari dekat dengan lori...tak kira lah depan belakang tepi tengah...tetap aku larikan diri jauh jauh...

tapi bak kata pepatah lama...kalau dah rezki kita nak buat lagu mana...kalau nak kena..mesti kena..dok dekat pon kena..dok jauh pon kena...huhu
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)