♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Nasi Berlauk Mak di Hari Wilayah ~

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl ♥
Salam pagi senin semua..

3 hari bercuti rasa cam tak puas jer...
pepe pon hepi sebab nya dapat makan nasi berlauk ikan aye pepuas masa cuti ritu..

by handmake..
kuah berlauk ikan tongkol @ ikan aye..

sejak2 kawin sampai sekarang..ni lah baru pertama kali aku mencuba .
alhamdulillah masih menjadi kuahnya... sebijik cam mak buat...cuma kurang cili nya! tuk budak2 sekali

terus teringatkan mak!..selalu marahkan anak2 bila takmo masak...
"dah kawin dah ada anak camana lah nak makan kalau tak reti masak"...kata mak!

kesian mak...susah payah dia nak membesarkan anak2...bertungkus lumus dari pagi sampai ke petang
bila dapat makan gini jarang2 sekali...tambah2 anak2 makan berselera... 
memang hilang letih mak..tapi tu duluuuuuuuuu!..

sekarang dia takyah susah2 dah... anak menantu dah ada....
harap2 dapat lah jaga mak sampai ke akhir hayat dia..InsyaAllah







Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)