♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Anak Itik TokWi versi nenek ~

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl ♥

waktu zaman budak2 dolu aku selalu dengar mak nyanyikan macam ni!..

Anak itik tokwi mandi dalam kolam..
sakit apa tokwi sakit sendi tulang..

ubat apa tokwi ubat rimau lelang
sakit apa tokwi sakit sengal tulang...

tapi sekarang bila nyanyikan tuk cucu... mak dah tukar versi baru.

"anak itik tokwi... mandi dalam kolaaammmm
nenek takde gigi.... kunyah kunyah telaaaannn"

hahaha... terus kami tergelak..bukan sebab salah lirik tapi sebab dah tukar lirik...ngam ngam pulak masa tu tengah makan biskut cicah teh..memang kena betol lah...terus lah pulak si cucu nya mengikut sampai  lah sekarang

"anak itik tokwi andi alam kooolaaammmm
nenek aktok didi unyah elan unyah elaaaannn"

memang kelakar!
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)