♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Hilangnya Doa Seorang Ibu ~

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl ♥
Drama untuk Anugerah Skrin Tahun ni...

Hilangnya Doa Seorang Ibu!
memang terbaik lah!..


Laila boleh dijadikan idola bagi muslimah moden kerana berjaya menjadi usahawan dengan usaha sendiri. Namun walaupun seorang yang alim, bertudung dan tak tinggal solat, Laila hilang hormat pada keluarga sendiri kerana lebih berjaya dan kaya dari yang lain. Sedar bahawa doa ibu amat mustajab, Laila sering minta ibunya, Zubaidah doakannya. Dalam pada itu, dia sering mengutuk dan memaki abang dan adiknya yang kesempitan hidup sebagai tak cuba berusaha lebih lagi. Zubaidah ke Umrah untuk mendoakan kesejahteraan anak-anaknya. Namun ketika itulah Laila diserang penyakit misteri, mulut bengkak berkudis bagai digam, tak boleh bercakap dan tak boleh bergerak. Itulah karma Allah atas kelancangan mulut Laila pada ibu dan adik beradiknya yang lain.

Pelakon: Lisdawati, Maimon Mutalib, Zamarul Hisham, Roy Azman, Watie Elite.

-----------------------------------

walau alim dan berharta.. dek kerana tak jaga mulut.. badan binasa...
itulah Karma Allah Yang Maha Kuasa..
hanya Dia yang berkuasa memberi..
hanya Dia yang berkuasa menentukan segalanya

last part tu..memang sedih gile aku dibuat nya...
sedar tak sedar air mata meleleh jer..
menangis...huhu

seb bek daling kuar malam tadi...
kalau tak mesti dia gelak nengok akooo..hehe

1 comment:

Qhaifa Nur said...

tgk citer ni malam tadi...
mmg menginsafkan.......
moga citer ni menang he..he..

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (55) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (56) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)