♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ EzaNi / MasTerChef Per1 MaLaysia ~



Bak kata Chef dalam MasterChef...
saat debaran peserta telah berlalu... saat tertanya tanya penonton pon telah terjawab...
antara finalis...
 Wahidan dan


Ezani... 
telah terjawab segalanya...EZANI...menjadi Juara MasTerChef Per1 Malaysia..


haha....memang tepat jangkaan ku...


Tahniah...tahniah..Dr Ezani kerana telah berjaya merangkul Juara dalam MasterChef Malaysia yang pertama...dan..dia bakal menerbitkan buku masakan sendiri..itu yang pasti...




hehehe... aku pulak yang terasa vangga pulak bile tengok Ezani bersorak malam tadi...ahaksss...aik aikk...nanti dulu...nanti dulu...jangan salah paham yer...
sebenar nya aku vangga sebab dapat jawab ngan betul...yess yess...bukan sebab perasan jadik MasterChef tau... jadik Chef kat rumah pon dah tak terlayan...apatah lagi nak jadik chef tuk beribu ribu orang...mallllaaammm seket...


apa apa pon ak tumpang gembira...bukan saja ak...bahkan anak2 jugak turut bersorak bile tengok program nih...pastu sibuk dok menanya itu...menanya ini... dia masak apa tu mama...dia masak apa ni mama..oo...macam tu...oo macam ni..alahaiii..


yang syok nyer lagi...bile deme cakap...


"mama... nanti abang besar besar macam tu... abang nak masak untuk mama... mama tak yah masak dah...mama duduk saja je tengok abang masak ek!!!"...Alhamdulillah...dah ada niat pon takpa dah anak oiii...sejuk hati mama mendengar nye...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)