♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ DaH JuMAaT DaH...BeSS nYer ~



pejam celik.... pejam celik.... dah ari JuMaAt dah... BeSS Nyer kan...sok dah cuti 2 hari...boleh rehat puas puas..... horayyy....yeay yeaaahhhhh....




*




*


aiyaksss...... baru akak ingat...hari minggu ni banyak jemputan kawin kena attend la.....mane satu nak pergi nih????...


kat kampung ader.....kat sini ader....  kat Melaka pon ader.......
alahai... orang kampung ajak balik...orang Melaka pon dah panggil balik....orang sini pon melambai lambai tuh......


... adoiyaaa... fenin fenin...




Bila difikir - fikir kan....dah lama benor dah  tak balik Melaka ....sejak sejak Si KeCik tu belajar merangkak.... boleh dikira berapa kali jer kami balik ke sana....
.. .rindu rinduan dah bebudak tu ngan adik adik mereka nih... dah berbulan bulan jugak ler mereka ni tak berjumpa... sian kan.....




mmmm..... Alang2 dah balik ke Melaka nanti...boleh la menjengah ke rumah kenduri tu sekejap kan....


...tapi...... 


kita tengok ape kata survey dulu lah!!!!!...camner pon!!!! .. 


Si KeTua kata jalan...kite jalan...
Si Ketua kata dok umah...dok kat umah ler kite.... boleh pergi kenduri kat Sini jer...
..dan..
... biler Si KeTuA kata balik kg... kite ikut jer lah...kampung pon de kenduri jugak...hahaha...




..al maklum leh...si KetuA yang akan jadik dreber nyer... kite jadik penumpang nye sajer... dak gitu semua...


okay lah..pe pe pon...kite tunggu jer...ok...
caowww.....



Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)