♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Si KeNTaNG DuReN ~



kalau tengok kan tajuk aiii tu... mesti uolllsss  tertanya tanya camner rupa nyer ek...


takper takper ... sat aiii uplod kan gambo nyer ek...




*


*


*


*


*


*


scroll lagi ke bawah....




*




*




*






*


taraaa.....








dah sampai dah......




haaaa....







ini ler rupe nyer si ""kentang...




dan....




kat bawah ini lah """duren nyer.... jadik ler nama nyer """Si KeNTaNG DuReN"""hahaha...




""""arghhhh.... tak tahan... tak tahannn.... tipah tertipu""""








nak di jadikkan citer... balik keje petang semalam... si bapak membawa anak2 pegi meronda....ternampak la pulak si emak nyer baru turun dari kereta... terus la di angkut nya sekali.....


pastu... tersinggah lak ke pasar malam... dan terjumpa la pulak si kentang dan si duren tu....


si kentang tu rege nyer 2 inggit sebatang d'oder by si besar dan si tengah... si emak yang baik ati belikan lah 3 batang si kentang untuk anak2 nye... 


dan.....


si duren lak di beli 3 bijik... rege nye 34 inggit semua nyer...d'oder by si bapak nyer.....







dah dapat aper yang diidam... si bapak ...si emak... dan si anak2 nyer.... pon pulang la ke rumah.....


si bapak terus duduk bersila... mengopek si duren.... dan.....ini lah rupa nyer si duren tu ...biler siap di kopek...dalam 1 paksa duren tu ada 1 ulas sajer isinyer...  


cantek.... manis jer isi nyer.....dek kerana ulas nyer yang besar iteww......maka... sibesar dan sitengah hanya mampu makan seulas sahaja.... si emak mampu makan 2 ulas... sibapak nya 3 ulas sahaja.... selebih nyer terpaksa la disimpan di dalam peti sejuk mreka sahaja......


mana lah tau...kot kot esok nyer si bapak dan si emak nyer teringin lagi....boleh ler di makan yang di dalam peti itew sahaja... dan jadi la pulak """si CooL DuRen"""hahaha...




itu sajer cerita nya........  """si KeNTaNG DuReN"""tuk pagi ini's




layanzzzzz....
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)