♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~:) MeN MaSaK MaSaK (:~

jumpa lagi kiter...
tadi citer bab sahur... yang ni aii citer bab buka semalam...
shap on time... aiii balik umah... dok pikir2 nak buka ngan aper yer... 

dalam dok pikir2 tu...chek abe telpon plok... bgtau malam ni.. dia ader jemputan berbuka kat opis nyer... kena pegi awal... kul 6.40 dah kena ader kat opis nyer... cepat tol... 
disuruh nyer aii beli sendiri lauk pauk tuk berbuka...ala...camner ni...xsempat la jwab nyer.....

sampai umah dah kol 6.30... ngan bbudak 3 org tu lagi...susah...kalau nk pegi sorang memang susah... ank buah lak balik lambat... nak xnak terpaksa ler aii berkubang kat dapor tu...
masak yang simple2 jer... kul 7.10 dah siap...kira handal jugak la... ambik masa 40 minit jer... hehehe... bangga biler tengok sumer nyer dah siap...inilah hasil nyer...meh kiter tengok satu per satu menu nyer...


ini...masak lemak ikan masin ngan nenas lagi... seb bek ler ader balance nenas ari tu... masih elok lagi... boleh ler ku masak..



yang ni lak....sambal bilis + petai...yg ni xberaper pedas... sambal bilis tu tuk anak2 nyer...petai tuk mak nyer...hehehe


dan yang ni...sayur kobis yangg aiii suker...ramuan nyer :) bawang, cilipadi...ikan bilas n telor...lagi pedas lagi syookkk... n one more...


telor sambal kicap... kena la campur ngan sos cili sikit... baru sodap... untuk sitengah yg xberaper suker pedas... dan  banyak mengomel...


satu lagi mariii....pau goreng sardin n bilis.... pengganti kueh mueh aiii... tp bess lagi kueh yg manis...huhuhu


last sekali... ni dia...penghilang dahaga....jus oren buatan sendiri...hehehe... ikut selera anak2...
itu ajer ler yang dapat aii  siap kan... so simple...sekejap jer... boleh ler rehat dlu sebelom berbuka...sambil  tengok citer kekartun bebudak ni...

seronok gak cam ni... kalau hari2 cam ni...boleh kurus ni...hari ini dalam sejarah...selamat duit... xyah ke PARAM... biase nyer kalau hari2 keje cam gini...bercinta ler nak masak...  

kalau nak masak pon...sure xleh nyer...sikecik tu asyik dok menenggek atas mak nyer jer.. xde kuasa der... lebih bek ler beli jer kat PARAM tu... sonang citer...cepat pon cepat... balik... tuang jer dalam mangkuk... dah siap...hehehe... 

Itu jer citer nyer... Selamat Berpuasa...
Sekian
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)